duminică, 22 noiembrie 2009

Ungher...




Pe 21 noiembrie, la MallDova a avut loc un eveniment de celebrare a Aniversarii de 20 de ani de la Semnarea Conventiei pentru Drepturile Copilului ( organizat de UNICEF). 


    Azi am mers la Mall şi am găsit acolo un „ungher” frumos amenajat...
Am privit colile mari de hîrtie ce aveau pe ele  imprimate palme de copii… erau colorate, multe, şi ... personalizate ... Fiecare „urmă” conţinea un mesaj, purta un nume, avea o vîrstă...
Fiecare a scris ce simte...
Unii au scris că-şi doresc ca părinţii lor să fie fericiţi, alţii că vor să plece într-o ţară fantastică... Unii cer păpuşi şi maşinuţe, alţii Pace...
Cu toţii împreună cer să fie ascultaţi, iubiţi şi protejaţi...

   După ce am citit cu entuziasm fiecare mesaj, am început să privesc fotografiile afişate acolo... Locul dădea impresia unui ungher rezervat copiilor sau celor care vor să înţeleagă ce înseamnă Copilărie pentru mulţi din copii Republicii Moldova...
  Privind pozele am dat o raită prin amintiri... M-am revăzut la 5,la 7,la 10 ani... M-am gîndit la fratele meu care are doar 3 ani...M-am gîndit la alte sute de copii...
Sunt sigură că şi tu ai făcut la fel...
  Să ţinem copii de mînă nu doar pentru a le arăta că greşesc, nu doar pentru a-i certa atunci cînd greşesc, să ţinem copii de mînă ca să simtă că-i iubim, că-i susţinem şi că le suntem alături...




(Aproape 9.000 de copii cresc in internate, lipsiti de grija parinteasca)







( Unu din zece copii sufera de malnutritie)


(177 de mii de copii cresc fara grija unuia sau  ambilor parinti)

Un comentariu:

  1. sustin astfel de "ungherase"
    deoarece doar asa putem afla ce este in sufletelul copiilor mici si cu aspiratii mari, dragostea cu care trebuie sa-i inconjuram zi de zi , cu timpul se transforma in altceva. Te admir pentru acest fapt

    RăspundețiȘtergere